Pages

May 28, 2011

UNIT 10 ( Some Economic Laws )

Basic human needs are simple, but every individual has additional personal wants which may be very complex. these complex personal wants are satisfied in different ways by different things. a car, a bottle of whisky and a newspaper satisfy very different wants and the whisky is not a close subtitute for the car. this special characteristic of satisfying a want is known in economics as its "utility". Utility is not the same as usefulness. a submarine, for example, may or may not be useful in peacetime, but it satisfies a want. many nations want submarines. economists describe this kind of utility as "the relationship between a consumer and a commodity".
Utility varies between different people and between different nations.a vegetarian does not want meat,but may rate bananas very highly. A mountain-republic like switzerland has little interest in submarines, while maritime nations rate them highly. utility also varies with time. in time of war, the utility of bombs is high and that of pianos is low utility is therefore related to our sense of priorities. The utility of a commodity is also related to the quantity available to the consumer. if men buy a large quantity of paper, they will lose interest in buying more paper. The demand for paper will go down. The utility of a commodity consequently decreases as the consumers stock increases.

translation :
Beberapa Hukum Ekonomi

   Kebutuhan dasar manusia itu sederhana, namun setiap individu memiliki keinginan  pribadi tambahan yang mungkin sangat kompleks. Keinginan pribadi yang kompleks ini memiliki kepuasan dengan cara yang berbeda dan dengan hal yang berbeda pula. keinginan akan sebuah mobil, sebotol wiski dan surat kabar merupakan keinginan yang berbeda-beda.dan wiski bukan merupakan substitusi yang tepat untuk mobil. Karakteristik khusus dari kepuasan ini dikenal di bidang ekonomi sebagai "utilitas". Utilitas ini tidak sama dengan kegunaan. kapal selam, misalnya, mungkin atau mungkin tidak berguna di masa damai, tetapi memenuhi sebuah keinginan. banyak negara ingin kapal selam. ekonom menggambarkan jenis utilitas sebagai "hubungan antara konsumen dan komoditas".
   Utilitas antara orang yang berbeda dan antara negara memiliki variasi.seorang vegetarian tidak ingin daging, tetapi tingkat keinginan/ permintaan akan pisang mungkin sangat tinggi. Sebuah republik yang memiliki pegunungan seperti Swiss memiliki sedikit minat akan kapal selam, sementara negara-negara maritim memiliki minat yang sangat tinggi. utilitas juga bervariasi dengan waktu. pada saat perang, utilitas bom tinggi dan utilitas akan piano rendah. Hal tersebut berhubungan dengan rasa prioritas. Utilitas dari komoditi ini juga terkait dengan kuantitas yang tersedia untuk konsumen. jika orang-orang membeli kertas dalam jumlah besar, mereka akan kehilangan minat untuk membeli kertas. Permintaan kertas akan turun. Sehingga kegunaan komoditi menurun dengan meningkatnya saham konsumen.

No comments:

Post a Comment